Daar gaan we weer hoor, de groteboer en ik zijn er helemaal klaar voor. Alweer een seizoen van Boer zoekt Vrouw, we zijn echte fans en hebben vrijwel geen aflevering gemist in al diejaren. En het maakt ons niet uit of ze noukomkommers plukken, geiten houden, bloemen kweken, koeien melken of

Daar gaan we weer hoor, de grote boer en ik zijn er helemaal klaar voor. Alweer een seizoen van Boer zoekt Vrouw, we zijn echte fans en hebben vrijwel geen aflevering gemist in al die jaren. En het maakt ons niet uit of ze nou komkommers plukken, geiten houden, bloemen kweken, koeien melken of een kaaswinkel hebben. Of ze nu in de Groningse klei wroeten, de Canadese sneeuw moeten trotseren of zich door de Brabantse nachten heen moeten slaan. Boeren zijn boeren en we voelen een band. Maar toch “kijken” we op verschillende manieren. De grote boer is doorgaans geïnteresseerd in de grootte en prijs van de trekkers, de hoogte van de investeringen, het aantal bunders
dat verbouwd moet worden en of de koei’n er wel een betke knap bie stoan. Daarnaast verbaast hij zich elke keer weer over het vele werk dat die mannen (en soms ook vrouwen) verrichten. Het was zelfs zo erg dat hij bij de eerste aflevering verzuchtte dat hij er niks van snapt van die lange werkdagen. Of ben ik nu gewoon een luie boer? Het antwoord op deze vraag laat ik in het midden.Ik kijk vooral naar de lamp boven de keukentafel (vintage is leuk en hip tegenwoordig maar er zijn grenzen), let er op of de boer ook nog wat anders doet dan alleen boeren en speur naar een leuke hond die over het erf holt. Een supermarkt in de buurt is ook wel een ding. Boeren die prakken, rare mutsjes dragen en zeggen dat ze nooit op vakantie gaan vanwege het bedrijf kunnen zelden op mijn sympathie rekenen. Ook niet op die van de grote boer trouwens,
alhoewel die minder problemen heeft met het geprak dan ik. Dat wijdt ik dan maar aan de cultuurverschillen tussen ons beiden. 

Boer zoekt Vrouw. Wij vinden het altijd leuk, lachen heel wat af, maar krommen ook regelmatig onze tenen. Vaak is het heeeeel herkenbaar en hoe je het ook wendt of keert, wij vinden het goede reclame voor de sector.